Medan jag väntar på att bli smittad lyssnar jag gärna på John Mayall Bluesbreakers with Eric Clapton http://www.youtube.com/watch?v=xwGL5LDb4u8. Lite kul förresten att sista låten på första sidan (What'd I say) innehåller riffet i Beatles "Day Tripper" som kom året innan. Fast å andra sidan har Deep Purple snott riffet till sin låt "Lazy" (Machine head 1972) från "Steppin' out" på John Mayalls skiva (sid. 2 spår 5) så det jämnar nog ut sig. På Bluesbreakers hörs för övrigt Clapton för första gången spela på en Gibson Les Paul förstärkt genom en fuzzförstärkare av märket Marshall ( http://wapedia.mobi/en/Overdrive_(music) )
Läste förresten i dagens avisa att i samband med Herr President Obamas besök i Köpenhamn så svetsar man igen alla brunnslock för att ingen illvillig våldsverkare ska uppstiga ur kloakerna och hitta på något styggt. Nu är det ju så att Usamerika förvisso fått en del presidenter avdagatagna, och att man därför vill undvika ett nytt attentat. Men nu är det så att det i Danmark i runda slängar finns 715 000 överviktiga män. Varför inte då placera ut dessa män på de brunnslock man nu svetsar igen. Jag misstänker att många av dessa män är relativt orörliga i sin vardag varför de knappast kan anse jobbet betungande.
På tal om tungviktare så har vanvården av grisar fått mig att på julbordet enbart servera skinka som är KRAV-märkt. Man vill ju ta sitt ansvar och bara äta grisar som varit glada vid sitt frånfälle. Nej ut på barrikaderna och protestera mot svinaktiga grisuppfödare. Smisk på skinkan borde de ha!
Här kommer några fler paroller ni kan använda när ni ändå är ute och demonstrerar:
STOPPA KORVARNA
Veganer mot korvstoppande
BORT MED TORRT
Libero
NED MED ALT
Militanta sopraner
ALLA BORDE FÅ SPARKEN
Sparkstöttningens vänner
Veganer mot korvstoppande
BORT MED TORRT
Libero
NED MED ALT
Militanta sopraner
ALLA BORDE FÅ SPARKEN
Sparkstöttningens vänner
Julkuligt hälsar
(mor) Faderer
(mor) Faderer
Glad stöttare








