onsdag 15 april 2009

To:mt

Härlig påskhelg! Massa ägg, barn, barnbarn, Elvisskivor (riktiga fynd för 25 bagis stycket, en säljs på ebay för 3000 kronor!!!). Vemod dock när alla farit. Katten emellertid väldigt nöjd över att slippa bli jagad av en dräglande baby med kraftiga nypor, hon lär nog bli varse de arton klorna i sinom tid.
Nej, en kopp kaffe och tidningen och djupa suckar.
Stoiskt hälsar
(mor) Faderer.











måndag 6 april 2009

Om just ingenting.

Måste man skriva uti sin blogg om någonting, och vad är då ingenting. "Vad skriver du om?" undrar kanske någon. "Äsch, inte om nåt..." svaras lite vagt. "Jamen du måste väl skriva om mer än ingenting!" Jaså måste jag det? Vem bestämmer vad som skrivs på Internet? Jag får skriva vad jag vill tror jag; blomkålsöron, oemotkäftlig och krumsprång. Härliga ord. Nu har jag skrivit om just ingenting...eller något. Go'natt.
Imaginärt hälsar
(mor)Faderer