Vi måste nog inför släktbesöket köpa en ny, större brödrost, rymmande åtminstone 4 skivor. Men det allra största problemet med det är var vi ska placera den andra brödrosten under tiden. Man skulle ju kunna flytta undan den exklusiva vinöppnaren, men den gör sig så bra i färg med äggkopparna från Dansk porcelaine. Ja jag vet då inte vad vi ska göra.
Inte nog med detta. Jag kan till min stora sorg konstatera att ABBA inte tar sitt ansvar. Och då menar jag inte popkapellet. Nej, detta gäller fisk-, skaldjurs, - etc-fabriken som inte på något sätt medverkar till att vår allas miljö är dräglig. Problemet här är att deras nya KRAV-märkta 190- grams Kalleskaviartub inte ryms i den därför avsedda upphängningsanordningen i kylskåpsdörren.
Tuben är åtminstone en hel centimeter för lång! Jag och min kära hustru tvingas därför LÄGGA kaviartuben ned i facket under. Resultatet blir att antingen tryffeloljan eller gåslevern måste slängas! Man kan ju inte ha vilken oordning som helst i kylskåpet. Nu är det ju så att soprummet är en bra bit (minst 50 meter) bort, varför vi tvingas ta bilen dit. Och det är ju inte alls miljövänligt. Nej, ta ert ansvar ABBA. Mindre tuber tack.
Tillåt mig att säga att jag dessutom tycker att namnet "Kalles kaviar" är lite slarvigt. "Karls kaviar" låter bättre. Tänk bara om vår stolte krigarkonung hetat "Kalle XII".
Östermalmskt hälsar
von (mor) Faderer

( måste slängas?)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar