tisdag 14 oktober 2008

Stora katastrofer?

Hörde att någon ytterligt populär webloggare vid namn "blondinbella" skulle sluta blogga. Det tycks vara en nationell katastrof med samma magnitud som tsunamin i Thailand. En kommentar till detta lär ha varit: "...det är modigt av dig att ta en paus i bloggandet." Själv tog jag en paus i bloggandet under semestern utan att någon tyckte att det var modigt. Om det nu är modigt att inte skriva blogg, så undrar jag vad det är att: inte sticka fingrarna i brödrosten, inte torka b-ken med gullfiber, inte klia sig i ögonen med Tabasco på fingrarna, inte hoppa fallskärm utan fallskärm, inte åka Twister på Kjelles tivoli samt att inte stå i hammarbyklacken iförd AIK-kepa. Detta är inte modigt att inte göra, det är smart. I paritet med "modigt att inte skriva blogg" är att inte torka dammet av blommorna i köket, att inte plocka kottar i skogen, att inte räkna tånaglarna, att inte dricka saft, att inte vässa pennan samt att inte kamma sig (vilket i och för sig är modigt av en stureplansbrat).
Vissa personer borde ha lite distans till livet som sådant. Här har denna blondinska under tre års tid gjort någonting som hon uppenbarligen njutit av (bloggskrivande). Nu ska hon göra annat som hon njuter av, "baka, gå på promenader, simma och träffa vänner." Nån jävel lär väl tycka att det är modigt att inte göra det.
Nog klagat, och över till nästa katastrof.
Det lär vara någon typ av oro på världens börser. Förklaringen är att bankerna varit jätteduktiga på att uselt sköta sina affärer. Nu ska visst en massa regeringar ge en massa banker en massa pengar så att bankerna blir glada och inte oroliga. Det tycker jag är bra. Jag tycker det känns tryggt på något sätt att regeringarna ger bankerna en massa pengar istället för att slösa bort dem på t.ex pensioner till en massa pensionärer som ändå snart är döda. För om inte regeringarna ger bankerna en massa pengar så kanske en massa bankdirektörer går ut på gatorna och demonstrerar för att få mera pengar. Det vore inte bra såhär i höstrusket när dom kan bli blöta och rentav förkylda. Förresten tycker jag inte så förfärligt synd om bankdirektörerna för jag har hört att de alla är med i någon fallskärmsklubb, och det låter ju spännande och roligt.
På tal om ingenting: Vissa söker meningen med livet, andra söker asyl.
I-landskt hälsar
(mor)-Faderer


Stureplansprofil efter nyheten
om blondinbellas bloggpaus

söndag 5 oktober 2008

Hur?

Hur orkar man skriva blogg varje dag? Jo man gör den kort. Liksom receptet nedan.
Nedlägg och skala pälsen av en älg. Kokas på svag värme cirka ett dygn. Sila bort horn och klövar.
Mixa köttet med några skopor skorpmjöl, en handfull ägg, och lite annat. Rulla till köttbullar.
Stek en stund, servera.


Älgköttbullar

Vi har köpt ny brödrost, fått ett barnbarn, träffat en räv, stekt älg etc.
Giardini- Örebro: 5-0. Giardini=Stormästarort.
Kortfattat hälsar
Morfaderer