måndag 24 november 2008

(m)er ordning och reda på invandrarna

Blev varse att den moderate brunskjo...f'låt Herr partisekreteraren Per Schlingman vill införa ett kontrakt som innebär att personer vilka komma från pepparkake...f'låt länder som inte tillhör den goa gemenskapen i EU, ska skriva under att de känner till svenska lagar och värderingar. Skulle man inte följa dessa regler så ska diverse bidrag dras in. Jag tycker att det är självklart att svartsk...f'låt invandrare lär sig vad svenskhet är. I Sverige har nämligen hela befolkningen samma värderingar. Det är väl ingen skillnad på Jimmy Åkessons, Hagamannens eller Fredrik Reinfeldts värderingar. Nej alla tycker och tänker vi lika i slott och koja. Men hur ska då kontraktet se ut. Ja det är ju inte officiellt ännu, men jag har lyckats komma över några av kontraktspunkterna:
  • Jag lovar att fira jul, påsk och andra kristna högtider, för så gör alla svenskar.
  • Jag lovar att lära mig att klä midsommarstång, sjunga små grodorna och dricka snaps.
  • Jag lovar att inte behandla min hustru sämre än en Knutbypastor.
  • Jag lovar att inte bosätta mig i Rosengård, för det gör inte svenskar.
  • Jag lovar att lyssna på melodikrysset, svensktoppen och ring så spelar vi.
Hedervärt av moderaterna att hålla svenskhetens fana högt, att värna och försvara de svenska
idealen, att slåss för ett enkulturellt land och att betala tv-licens.

Svenskt hälsar
(Mor)faderer



Typiskt svenskt hus.

Inga kommentarer: