söndag 9 november 2008

Lite av varje!

Jag tycker det var bra att Herr senator Obama Barack vann valet i USamerika. Han ser ju mycket trevligare ut än Herr senator John McCain. Sarah Palin ser ju också trevlig ut, men man kan ju inte döma hunden efter håren. I och för sig är McCain en krigshjälte som hjältemodigt hjälpte sina hjältekompisar i den hjältemodiga amerikanska krigsmaktens insatser i Vietnam. Antagligen skäms han lite för sina insatser, vilket han också borde, och försöker kompensera detta genom att ge sig in i det slagfält som kallas för politik. Där åkte han också på pumpen, troligtvis på grund av sitt utseende. Hej och hå...Land of Tv and home of the slaves.
Ett annat stolpskott i politiken är vår egen Herr utbildningsminister Jan Björklund. Denne fick sin utbildning i det militära, och har dessvärre tagit med sig den kunskapen till politiken. Ordning och reda, betyg i uppförande och ordning samt polishämtning av skolkare är bara några av hans, av militarismens grumlade, idéer. I och för sig kanske det inte är så dumt med ordning och reda. Häromdagen hörde jag talas om en lärare som blivit fälld i tingsrätten för att ha misshandlat en elev. Det tycker jag är lite småsint. Hur ska vi få eleverna att ta av sig keporna utan en och annan hutlärande smocka. Den läraren älskade dessutom eleven...den man älskar agar man.
Snart är det jul. Hur ska det gå nu när finanskrisen hänger som ett damoklessvärd över slott (i viss utsträckning) och koja. Ska vi verkligen inte kunna spendera 52 miljarder kronor på julklappar! Ska vi få fira en jul i armod, utan ål, utan lilla laxen och de förton olika sorternas sill. Är det meningen att barnen inte ska få ens en julresa till Thailand, en ny X-box, (den gamla är ju tolv månader gammal) en bostadrätt i Gamla stan eller aktier i pappas bolag på Bahamas. Nä fy bubblan vilken eländig jul det förväntas bli om inte marknadskrafterna hjälper oss att bli rika igen. Nej jag tror jag konverterar till islam och blir oljeschejk.

Finanskrisoroligt hälsar
Morfaderer

Sällsynt i bankdirektörsplånbok

Inga kommentarer: