Har av min kära hälft blivit nesligen anklagad för att ha en gnällblogg. Nej! Jag gnäller aldrig. Utom vid vissa tillfällen då jag känner kollegialitet med andra gnällspikar. Ta till exempel min käre bloggkollega Herr skojbloggaren Alex Schulman. Han gnäller aldrig heller. Däremot är han infantil, säger ett rykte som jag gillar.
Däremot KAN jag gnälla om jag vill. Dessutom är jag skicklig på det, rentav illa gnällig. Här ett antal exempel på insändare jag skickat in till Sundsvalls tidning:
"Gubbar med kepps kan inte köra bil dom borde lära sig att flytta sig när jag vill fram i stället för att hindra oss som kör med flyt."
En som vet.
"Jag har väntat i två år på en höftledsoperation medan poletikerna snor åt sig fria lunscher på
skattebetalarnas bekostnad."
Pensionär med 6000 i månaden.
"Varför sopar inte banker rent framför sin egen dörr? Varje morgon ligger det fullt med uttagskvitton på marken vid bankomaten vid Sundsvallsbanken!!!"
Håll Sverige rent.
Håll med om att jag är en riktig gnällekvilibrist.
Koleriskt hälsar
(Mor)faderer
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar