Vi har inte målat några ägg den här påsken. Det måste man vara hårdkokt för att klara.
Däremot har det druckits spr-t. Vi norrlänningar gör inte som kokarna eller stekfläsket eller vad dom nu kallar sig på Stureplan. Dom beställer in en hink med is, och i den kan man skymta nån liten 75:a vodka eller nåt. Hälla i sig på det sättet! Fjolligt!
Nej vi har väl lite finess här i Pysträsk. Här har du ett klassiskt recept på drinken "Pajala Sunrise". Den är inte så svår å göra men kräver såinnihällvete långan förberedelse.
För 4 personer (kan va vem som helst utom länsman)
1 tomfat rymmande minst 195 liter (gärna det där som det står BT Kemi på bakom traktorskjule)
150 liter bäckvatten(ta ovanströms skithuset).
40 kilo socker
1 nypa extra prima jäst
4 kilo jäst av det där gamla som Ingelsson på Kopra i Knortmon säljer till bra pris.
Blanna hela skiten
Lägg på några bräder så hundfan inte slickar i sig
Vänta en stund
Gå hem.
Efter tre veckor äre klart.
Ta unnan bräderna
Provsmaka (det smakar faan men man blir bra drängfull)
Ropa på grannarna.
Provsmaka (nu smakar det bätter)
Skjussa hem grannarna mä skottkärra
Pissa å gå å lägg däg
Dan etter går du och titta te mäsk'n.
Är den fortfarande där så ropar du på grannarna.
Borra hål där nere på tomfatet. Borren ligger på hyllan till höger i skithuse.
Sätt fort som fan dit trädgårsslangen. Har du ingen slang så ska du fan inte borra.
Stoppa anneränna av slangen i kokar'n
Kommer länsman dit ska du inte bju för mycke av mäsk'n för då börjar han ljug dom där förbannade fiskehistorierna igen (inte fan vägde öringa 27 jävla kilo, det va min som gjorde det)
Slå på kokar'n.
Vänta en stund (unner tiden kan du gå å pissa för sen har du inte tid te de)
Gå tillbaka
Börjar det inte droppa så drack ni såinnihällvete igår så mäsken ä slut
Börjar de rinna så se för fan till å sätta en hink unner röre
När hinken är full sätter du dit en till. Blir den inte full så e de väl faan
Provsmaka
Släng några grillkol i hinken men akta så de inte skvittrar över
låt dra ett bra tag. Etter nån minut tar du upp kolen
Lägg tebaks kolen där du tog dom för nån jävla orning få de väl va på ett party
Smaka av (inte dumt)
Smaka inte av (dumt)
Ta på dig pannlampan för nu skymmer de raskt.
Ta ett rejält dricksglas (det behöver inte vara diskat nyligt)
Fyll det med hemkokt, fast inte ända upp. Tre deci blir bra. Nån måtta får de va
Dekorera med en korvskiva på kanten och lägg i ett lingon.
Var försiktig så att drinken inte tar smak av lingonet. Färdigt!
Serveras med kolbullar eller palt.
Om du har råkat bju in såna där vettarianer så kan du skita i korven å palten å kolbullarna.
Drick den kall eller inte. Jag skiter i vilket
Har du nå eget recept på hemkokt som du tyck ä bra så kan du skicka de te mäg.
Nu har vi skaffa tocken där data. Om du skriver nå på din data å skickar de till mäg så hinner jag inte ens gå å pissa innan en ser vad du har skreve.
Har du nu gjort däg för me å skriva så kan du skicka det till mäg
Så här ser adress'n ut:
www.farbrorfinkel@deblindasföreningipysträsk.nu
Fick förxten nån adress här i jons. De va te nån sida på internät. De va hembränt där också men jag ser ju inte så bra.
http://www.angelfire.com/ak2/kapitalistsvin/hembrent.html
Var fan ä vitkäppen?
Hälsa me däg
Ps Vi skicka receptet te Kungen mä men dom bränner ju i ett så litet jävla skjul att det knappt blir nåt
Nån jävel me kamra fotograferade när jag köpte jästen

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar