Har just kommit hem efter 10 dagar i stugan med katt och hustru. Jag kan varmt rekommendera vägen via Bispgården, Hammarstrand, Hammerdal, Strömsund, Lövberga, Norråker och Harrsjöhöjden. Jag kan dock inte rekommendera pizzerian på Lövbergavägen 3 i Strömsund. De klarade inte av att komma ihåg att vi beställt en kebabtallrik. Dessutom hävdade de att kaffe inte ingick! AIDS-epidemier och svälten i Sudan bleknar i jämförelse. Däremot kan rekommenderas mjukglassen på korvmojen på Storgatan i Hammerdal. Lyckliga oss som inte bor i Sudan. Där skulle ju glassen smälta jättekvickt.
Att resa med katt i bil har sina sidor. Vet ni förresten vad som är mjukt, varmt, rosa och pälsklätt? Ett gosedjur kanske? Tja på sätt och vis. Men det rätta svaret är en, av katten, nyuppspydd skogsmus.
Notera att katten upphävt gravitationen
Notera att katten upphävt gravitationenIdag ska vi fira dotterns tjugonde födelsedag. Det blir en god buffé med pajer, rostbiff som smälter på tungan, och en stor jordgubbsbål. Hon (dottern, inte bålen) ska flytta till Göteborg trots att staden förlorade Stadskampen. Vad är det för fel på Ramsele och henne ( dottern, inte Stadskampen)?
Så var det det här med FRA-lagen. Det är väl inget att orda om. Kolla bara på http://www.tjuvlyssnat.se/. Snacka om avlyssning! För övrigt är det väl bara kul att vi svenskar börjar lyssna på vad andra länder har att säga i sådana viktiga frågor som terrorism och religiös fanatism. Dessutom har jag också en Storebror! Ha, fick ni så ni teg va!
Jag har köpt T-shirt i Dorotea där det står: "Jag har fikat på Görans konditori i Dorotea Lappland". Det var jättekul! Dessutom var vi på Husvagnsfabrikanten Polars husvagnsmuseum i Dorotea. Fantastiskt roligt! Äldsta dottern ska ha barn om några veckor. Det blir nog kul.
Morfaderligt stolt hälsar
Faderer

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar