söndag 25 maj 2008

Jordad

Vår enda


Brörosten


Från glädje på gator och torg

till sumpmarkens stinkande sorg
Tårarna rinna
sköljer vår regnbågshinna
Aldrig mer du fyller vårt kök
med intensiv halvgiftig rök.
Du värmde våra hjärtan och bröd
men nu är du avsevärt död

Pekoralskt hälsar
Faderer

1 kommentar:

Anonym sa...

du är rolig pappa :)